FAQs

1. VERZENDING & LEVERING

1.1 Wanneer wordt mijn bestelling verwerkt?

Alle bestellingen worden, indien op voorraad, binnen 2 werkdagen verwerkt, met uitzondering van weekends en feestdagen. Op de productpagina staat met welke levertijd u rekening dient te houden als uw product niet op voorraad is.

1.2 Hoe lang duurt het voordat ik mijn bestelling ontvang?

De standaard levertijd van de transporteur is ongeveer 1 a 2 werkdagen vanaf het moment dat u uw bestelling plaatst. Dit is alleen van toepassing op alle leveringen in Nederland. Voor alle internationale leveringen is de benodigde tijd afhankelijk van onze logistieke partners en hun partners.

1.3 Hoe kan ik mijn bezorging volgen?

Zodra de bestelling is verzonden, ontvangt u een e-mailbevestiging met het trackingnummer. U kunt de leveringsstatus van uw bestellingen bekijken en volgen met onze lokale logistieke partner, met uw bestelnummer voor alle leveringen in Nederland. U kunt u bestelling ook volgen door in te loggen op uw profiel op onze site.

1.4 Hoe zit het met de verzendkosten?

Verzending is GRATIS voor alle leveringen in Nederland met een aankoopbedrag boven de 200 euro. Voor internationale zendingen kunt u uw artikel selecteren en doorgaan naar de kassa pagina, aangezien de kosten gebaseerd zijn op gewicht en volume. Bij het invoeren van uw leveringsgegevens, berekenen wij automatisch de bezorgkosten op basis van uw opgegeven adres zonder dat u hoeft te betalen of te registreren

1.5 Kan ik mijn verzendadres wijzigen nadat mijn bestelling is bevestigd?

Helaas kunt u dat zelf niet meer doen nadat uw bestelling is bevestigd. Zorg er daarom voor dat u het juiste verzendadres opgeeft. Stuur in dit geval dezelfde dag een mailtje naar ons via [email protected], of bel ons op 06-13633971 dan corrigeren wij uw adres handmatig.

1.6 Er is een ontbrekend item in mijn bestelling, wat moet ik doen? 

Onze excuses voor het verzenden van een onvolledige bestelling. Neem contact op met ons klantenserviceteam via [email protected] en we nemen zo snel mogelijk contact met u op.

1.7 Ik heb een defect exemplaar ontvangen. Wat moet ik doen? 

Onze excuses als u een defect artikel van ons heeft ontvangen. Neem contact op met ons klantenserviceteam op [email protected] met een foto van het product en we nemen zo snel mogelijk contact met u op.

1.8 Ik heb mijn pakket niet ontvangen, wat moet ik doen?

U kunt de status van uw pakket controleren via “Volg uw bestelling” om erachter te komen waarom dit misschien is uitgesteld. Stuur anders een e-mail naar ons klantenserviceteam op [email protected] als u uw pakket na 10 werkdagen nog niet hebt ontvangen en wij zullen u hierbij direct helpen.

1.9 Op mijn factuur staat geen BTW?

Dat klopt 🙂
Het gaat hier namelijk om margegoederen. Typische margegoederen zijn kunst, antiek of auto’s. Wij kopen onze prachtige armaturen vaak in bij particulieren op markten. In die gevallen kunnen en mogen wij geen BTW terugvorderen. Als BINK dan vervolgens de margegoederen aan u doorverkoopt wordt er alleen BTW verrekend over de winst omdat over de inkoopsprijs al eens BTW betaald is. Dus er wordt door uw aankoop wel (ten dele) BTW door BINK aan de belastingdienst betaald. Maar het is niet op de factuur te zien.

2.0 Wat zijn margegoederen / margeproduct?

Met margegoederen en margeproducten worden vaak door elkaar heen gebruikt en hebben dezelfde betekenis.
Het gaat hierbij om gebruikte producten die zijn ingekocht zonder BTW.
Goederen die bijvoorbeeld van een particulier gekocht worden zijn altijd gebruikte goederen, zelfs al zijn ze nog nooit gebruikt. Typische margeproducten zijn kunst, antiek en auto’s.